reklama

Moj príhovor na mojej stužkovej:)

Drahé maminky a nám vzácni oteckovia, alebo ahojte maminky, ahojte oteckovia?! Asi to je jedno. Dnes tu stojím, lebo nastal ten čas. Ten čas, kedy mám ja v mene celej mojej triedy povedať jedno veľké ďakujem za to všetko, čo ste pre nás kedy urobili a ešte stále robíte... ale, bolo mi ťažké písať vám. Ale potom mi jedna kamarátka povedala, že si nemyslí, že by to malo byť až takým veľkým problémom, aby niekto z neba prišiel na chvíľu do Horného Sŕnia už len pre to, lebo tu má byť na koho hrdý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

A chcem vám povedať, že si myslím, že keď som vyšla z bruška svojej maminky som si hneď nepomyslela na to, že tu raz budem stáť s trasúcimi sa nohami, srdcom bijúcim niekde v krku, chvejúcim sa hlasom a slovami, ktorými sa mám dotknúť sŕdc našich oteckov a maminiek mojich spolužiakov. No predsa tu stojím a posnažím sa povedať nejaké tie slová krásne, z ktorých každé srdce žasne. A Vás prosím, aby ste každý teraz prestali pozerať na mňa a začali sledovať svoje princezné a svojich krásnych mladých mužov a predstavovali si, že to písali a teraz čítajú oni, lebo inak by to podľa nemalo zmysel... lebo mám byť stredobodom pozornosti len pre vlastného tatina a moji spolužiaci zas pre svojich rodičov...
A tak drahá mama, či už moja alebo ktoréhokoľvek môjho spolužiaka alebo spolužiačky. Dnes tu stojím, aby som Ti povedala svoje ďakujem.
Ďakujem Ti, že si sa rozhodla napriek tomu, že si nevedela, či budem pekná a zdravá a či vôbec budem živá, že si ma necháš.
Ďakujem Ti, že v Tvojich očiach budem vždy ako to malé dievčatko z pôrodnice, ktoré sa bezpečne cíti len v Tvojom objatí.
Ďakujem Ti, že keď si ma na tomto svete privítala tým maminkovským úsmevom, ktorý vieš zanechať na svojej tvári iba Ty, tak prišlo to veľké zaľúbenie sa do mňa a doteraz je také veľké, že sa nevieš odľúbiť...
Ďakujem Ti za každodenné utieranie môjho zadočku v čase, keď som stále len plakala, jedla a spala. Za to, že ťa nič z toho neodradilo od toho byť mi naďalej mojou blízkou milovanou...
Mami, vďaka, že si, ale najmä vďaka, že som...
A tak drahý otecko. Dnes tu stojím, aby som Ti povedala svoje ďakujem.
Očakával si niekedy, že z Tvojej malej princeznej raz naozaj vyrastie takáto veľká slečna, či takýto mladý muž?
Očakával si niekedy, že to malé nešikovné stvorenie, ktoré pomaľovalo všetky steny v dome svojimi novými voskovkami z lásky k Tebe, jedného dňa vyrastie a Ty budeš môcť byť naň pyšný?
Neviem, ale predsa Ti ďakujem.
Ďakujem Ti aj za to, že si s trpezlivosťou odpovedal na každé jedno „Prečo?“, za ktorým vždy aj tak nasledovalo „A prečo?“
Ďakujem Ti, že si práve Ty tým prvým mužom v mojom živote, pri ktorom som nikdy nepociťovala strach, či neistotu a že Tvoja ruka bola vždy dostatočne veľká na to, aby som sa v nej stratila a cítila sa bezpečne a radostne.
Vďaka Vám obom.
A chcem Vám povedať, že máte právo na to, aby ste teraz hľadiac na svoje dieťa boli dojatí a dotknutí, lebo vaše dieťa je stále a vždy bude vašim dieťaťom. A túto skutočnosť nikdy nemôže prekryť nejaká otrepaná fráza o tom, že práve teraz stojíme na prahu dospelosti.
Veľmi sa teším z tejto chvíle, lebo som veľmi neočakávala, že sa dá, aby moje spolužiačky boli ešte viac krásne ako obyčajne a že moji spolužiaci naozaj raz budú vyzerať ako skutoční muži...
A som šťastná, keď mám istotu, že ja a moji spolužiaci sa v živote nestratíme, lebo nech naše známky, písomky, odpovede, naše správanie sa, či čokoľvek iné bolo akékoľvek, môžeme povedať, že sme ľudia s láskou vychovávaní. S láskou, trpezlivosťou a všetkým tým krásnym svojich rodičov... a takýto ľudia sa predsa nestrácajú.



Ivona Roncová

Ivona Roncová

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Ale tí, čo očakávajú Hospodina, dostávajú novú silu, vznášajú sa na krídlach ako orly, bežia, a neslabnú, chodia, a neustávajú." Iz 40, 31 Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu